De groep

 

  • Een onafhankelijke familiale groep sinds 1938.
     
  • Plamuur, onze Knowhow :
    • Ter voorbereiding van de ondergronden en als decoratie
    • Aangepast aan vaklui of klussers
    • In poeders of pasta
       
  • Onze roeping : het bevorderen van de slaagkans van alle gebruikers door middel van innoverende, concurrerende, kwalitatieve, snelle, eenvoudige en zekere plamuuroplossingen
     
  • Marktleider *
     
  • Een productiecapaciteit verdeeld over 7 sites verspreid in de wereld
     
  • Een Internationale Groep
    • 7 filialen (Frankrijk, UK, Zwitserland, Benelux, Spanje, Polen, Dubaï)
    • 200 medewerkers

* Bron GFK en professionele verenigingen

 

Onze waarden

  • De Mens 
    • Een bedrijf ontwikkelen door  de mens te ontwikkelen op het zelfde ritme
       
  • De Klanten
    • Onze klanten staan centraal in onze projecten en onze activiteiten
       
  • De Innovatie
    • Een groepskennis ter zake die voortspruit uit een open geest, het nemen van risico’s en ervaring
       
  • Het concurrentievermogen 
    • Minder besteden, meer investeren, verkopen aan de juiste prijs
  • De vereiste 
    • Professioneel zijn is de beste kwaliteit aan onze klanten en eindgebruikers bieden. Is in de eerse plaats veeleisend zijn op onszelf

 

Geschiedenis

Het avontuur van de Groep TOUPRET startte meer dan 75 jaren geleden….. Alles begon met een man en een innovatie : Désiré Jardin en gebruiksklare plamuur !  Terugblikkend op de sleuteldata van deze successtory op zijn frans die nog steeds aan de oorsprong ligt van de innovatieprincipes van de plamuurmarkt.

  • 1938 : Oprichting van de Etablissements Jardin door Désiré Jardin en gebruiksklare poederplamuren.
     
  • De jaren 1950 :
    • Exporteren vanuit Europa naar de Maghreblanden en Afrika
    • Lancering van Toupret Cachet Bleu, afwerkpleister, vandaag nog steeds toonaangevend
       
  • De jaren  1960 :
    • Uitvinden van de kleurencodes rood voor vulmiddel en blauw voor afwerkplamuur
    • Opstarten van een demonstratiedienst om de klanten op hun projecten te begeleiden.
       
  • De jaren 1970 :
    • Uitsplitsen van het aanbod volgens de functies : vullen en afwerken
    • Heroriëntatie van het bedrijf op de onderhouds- en renovatiemarkten
       
  • De jaren 1980 :
    • De eerste eenvoudige, informerende en meerkleuren verpakkingen met foto’s van de te volgen stappen
    • Ondersteunende ontwikkeling in het segment van de DHZ zaken
       
  • De jaren 1990 :
    • Lancering van de eerste decoratieve plamuren
    • Opstarten van de eerste joint-venture in Libanon : SOLEBAT
       
  • De jaren 2000 :
    • Aankoop van de site Enduipaint (pastaplamuur) en de modernisering ervan
    • Oprichten van de filialen: UK, Zwitserland, Benelux, Spanje
    • Ontwikkeling van het nieuwe concept Magic’  in de grootschalige DHZ zaken en Planeo® System voor de vaklui
       
  • Sinds 2010: 
    • Oprichting van het filiaal in Polen
    • Nieuw bestuur en overdracht van de 2de naar de 3de generatie